Dlaczego masz pić więcej wody, przecież nie czujesz takiej potrzeby? Nie musisz czuć pragnienia, żeby pić wodę. W ciągu normalnych procesów życiowych organizm człowieka traci około 10-ciu szklanek wody i to jest wystarczający powód, żeby tę wodę zacząć pić. Rozprawiam się z pięcioma najpopularniejszymi wymówkami nie picia wody, teraz nie będziesz już miała argumentów żeby nie pić wody, nawet gdy nie czujesz pragnienia.

Nie każdy odczuwa pragnienie. Może z biegiem lat nauczyłaś się nie zauważać tej potrzeby Twojego organizmu. Czasami pragnienie jest mylone z głodem i sięgasz po jedzenie zamiast po wodę, a wtedy bardzo łatwo o dodatkowe kilogramy. A może jesteś tak zajęta, że pójście po szklankę wody wydaje Ci się stratą czasu.

Mimo Twoich przekonań, organizm wysyła wiele sygnałów odwodnienia m.in. wysuszona śluzówka nosa, brak energii, kiepskie samopoczucie, ból głowy, zawroty, czy drżenie rąk. Podobnie od zewnątrz możesz zauważyć suchą skórę, zmarszczki, cellulit i często nawracające różne choroby skóry. Nie mówiąc już o problemach z zaparciami. Najłatwiejszym i najtańszym lekarstwem, który możesz wypróbować na te dolegliwości to właśnie woda.
Zacznij pić jej więcej. Woda zdrowia doda!

Jeżeli teraz w Twojej głowie pojawiają się powody, dla których jednak nie chcesz pić więcej wody, to sprawdź, czy nie pojawia się ta myśl poniżej. Daję Ci proste rozwiązania dla pięciu najczęściej pojawiających się wymówek. Jeżeli nie ma tu odpowiedzi na Twój problem, napisz go w komentarzu, a zaradzimy temu.

Zapominam o piciu wody!

Zapewne nie zapominasz o telefonie, więc zainstaluj aplikację, która będzie Ci przypominać o regularnym piciu wody. Mi się bardzo podoba darmowa aplikacja Plant Nanny, w której nawadniasz roślinkę, która od teraz stanie się metaforą Twojego ciała. Chyba nie chcesz patrzeć jak Twoje ciało usycha z pragnienia?
Darmowych aplikacji monitorujących spożycie wody jest całe mnóstwo, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Przypomnienie picie wody i już mamy długą listę z aplikacjami do wyboru.

Pamiętaj, żeby z tej aplikacji nie wyłączać powiadomień. Na tych powiadomieniach Ci od teraz zależy!

Nie lubię wody!

Też kiedyś nie lubiłam kawy albo nie słodzonej herbaty. Do wszystkiego można się przyzwyczaić.
Każda woda smakuje inaczej. Sama piję kranówkę i nie smakuje mi butelkowana woda niegazowana. Za to średniogazowana i owszem, bąbelki miło łaskoczą podniebienie. Za to woda gazowana prawie wypływa mi nosem.
Poza tym są źródlane, mineralne, stołowe, lecznicze. Do wyboru do koloru, bo nie każda woda jest tak samo przeźroczysta!

Jeżeli jednak czysta woda, nie przejdzie Ci przez gardło, to wrzuć do niej owoce i w prosty sposób będziesz mieć wodę smakową. Smakowych wód w sklepie nie kupuj, bo owoców tam nie uświadczysz, a jedynie cukier i aromaty, ale to za pewne wiesz.

Nie mam czasu pić wody!

Nie masz czasu pić wody, bo jesteś na to nie przygotowana. Postaw butelkę z wodą, albo chociażby szklankę, w każdym miejscu w którym przebywasz, włóż małą butelkę do torebki i dziwnym, trafem bez przerywania czynności, będziesz mogła uzupełnić płyny.
Wieczorem przygotuj już szklankę wody i postaw w miejscu do którego idziesz od razu po przebudzeniu. Mimowolnie po nią sięgniesz, gdy już będzie na Ciebie czekała.
Przygotowując posiłek, również pij wodę, dzięki temu zjesz mniej. Wyjdzie Ci to tylko na zdrowie.

Woda ma na Ciebie zawsze czekać. Niech picie wody stanie się elementem poprzedzającym każdą czynność, wtedy już nigdy odwodnienie nie będzie Ci grozić.

Próbowałam, ale nie potrafię regularnie pić wody!

Próbuj nadal. Nie poddawaj się. Każdego dnia próbuj na nowo. Gdy dziecko uczy się chodzić, nie poddaje się po tygodniu, bo nadal nie potrafi utrzymać równowagi. Wydrukuj cudowny planer budowania nawyku i powieś go w widocznym miejscu. Po miesiącu prób nagrodź się za wysiłek, w który włożyłaś w te starania.
Mierz też siły na zamiary. Jeżeli dotychczas nie piłaś wody w ogóle, to nie oczekuj od siebie, że zaczniesz jej pić dwa litry dziennie. Zacznij od pół litra, jeżeli ta ilość nie będzie stanowiła problemu, zwiększ delikatnie poprzeczkę.

Woda jest droga!

Rili? A ile kosztuje to co pijesz oprócz wody?
Kawa, herbata, mleko, soki w kartonikach, soki ze świeżo wyciskanych owoców, napoje gazowane?
Nie znam tańszego napoju niż woda. W niektórych restauracjach podają ją za darmo i w każdym mieście jest miejsce, z którego leci w miejscu publicznym woda pitna, za friko.


Pij wodę dla zdrowia i dla pięknego ciała. Warto.
Twoje poświęcenie prawie żadne, a efekty mogą być spektakularne.

Wypracowałaś nawyk regularnego picia wody? Napisz jak to zrobiłaś, dzięki temu może zainspirujesz inne osoby.
Nadal masz wymówki, które nie pozwalają Ci pić więcej wody? Również napisz, a zaradzimy i temu.