Zaznacz stronę

Śniadanie jako najważniejsze posiłek dnia fajnie by było gdyby był iście królewski, tylko jak to zrobić, kiedy rano nie rzadko w domach rozgrywa się istna wojna z czasem. Dalej przeczytasz o sposobach na śniadanie, które wręcz samo się przygotowuje. 

Dwa proste punkty sprawią, że Twoje śniadania będą się robić praktycznie same. Spróbuj chociaż raz je wykorzystać, a zobaczysz różnicę.

Planowanie

Najważniejszy punkt, bo nawet jeżeli nie wykonasz następnego, to planowanie sprawi, że będziesz w ogóle jeść najważniejszy posiłek dnia. Najgorszy scenariusz to taki, kiedy rano wstajesz i w pośpiechu musisz nakarmić wszystkich dookoła, jedząc przy okazji to co przygotowujesz dla innych (o ile to nie kocia karma), co zostanie lub spadnie! Wszyscy najedzeni, Ty teoretycznie też, ale nie na pewno nie nazwałabyś tego śniadaniem.

Żeby uniknąć tego scenariusza, zacznij od planowania. Planuj wieczorem albo z tygodniowym wyprzedzeniem. Rozpisując poranne menu bierz pod uwagę kilka najbliższych dni i to co już posiadasz w swoich zapasach (szafkach i lodówce). Nie planuj na zasadzie: zjadłam bym szakszukę, której ani jeszcze nigdy nie przyrządzałaś, ani nawet nie masz wszystkich składników do jej wykonania kolejnego dnia. Nie zakładaj też, że od jutra wstajesz pół godziny wcześniej, żeby przygotować porządne śniadanie, bo jeżeli nie robiłaś tego dotychczas, nie zrobisz tego również jutro. Weź także pod uwagę, gdzie najczęściej spożywasz pierwszy posiłek dnia. Plan ma być na miarę Twoich możliwości kulinarnych, smakowych i czasowych. Jadłospis musi być do wykonania od jutra samego rana. Jeżeli wiesz, że śniadania jesz zazwyczaj w drodze do pracy, nie planuj owsianki (chyba, że chcesz ją wypić) ani jajecznicy. Nie zakładaj również, że od jutra diametralnie zmieniasz swoje nawyki żywieniowe i teraz to już będziesz jadać tylko sałatę. O poranku gdy umysł jeszcze lawiruje w półśnie, automatycznie sięgniesz po produkty, które jadasz najczęściej. Zwykły opór materii, jakim jest ciało ludzkie o poranku, nie pozwoli Ci na zrealizowanie ambitnego planu. Zmiany wprowadzaj stopniowo i doskonale je zaplanuj, nawet to, gdzie przestawisz płatki śniadaniowe, by w pierwszym odruchu po nie nie sięgnąć.
Masz zaledwie 10 min na przygotowanie i zjedzenie posiłku, czytaj dalej.

Przygotowanie

Przechodzimy do klu tematu. Jak zjeść śniadanie które robi się samo.
Mając już doskonale opracowaną strategię porannego posiłku, który składa się z produktów, które posiadasz, przygotowania zajmą Ci niewiele czasu i są to dania, które lubisz, to przyszła pora opracować plan robienia się śniadania mimowolnie, przy okazji, bez zbędnego nakładu pracy.

Na kilka dni do przodu

Nic odkrywczego, a jednak. Robiąc jakieś śniadanie zrób od razu dwie porcje, a nawet trzy więcej i schowaj do lodówki. Wiadomo, że lepiej smakuje to, co jest świeżo przygotowane, ale biorąc pod uwagę brak czasu lub poranny zamęt, lepiej zjeść coś naładowanego dobrą energią, zamiast mleka z płatkami śniadaniowymi, które są nafaszerowane cukrem.
Jeżeli to dla Ciebie zbyt trudne, to możesz spróbować przygotować śniadanie wieczorem.

Przy okazji

Przygotowuj śniadania przy okazji przygotowywania innych posiłków. Na przykład gotując ryż, kaszę albo makaron ugotuj więcej i schowaj do lodówki. Dzięki temu rano nie musisz tracić czasu na ugotowanie ryżu. Jeżeli lubisz jeść ciepłe śniadania, to wystarczy dolać trochę wrzątku i już będzie ciepłe idealne do zjedzenia od razu.
Obierasz owoce do deseru, obierz kilka więcej i schowaj. Dzięki temu rano masz na wyciągnięcie ręki świeże owoce, które możesz dodać do jogurtu. Przy okazji przygotowywania każdego innego posiłku, przygotowuj składniki na poranne śniadanie.

Dlatego właśnie potrzebujesz dobry jadłospis, skojony na Twoje możliwości. Wiedząc, że rano będziesz jadła naleśniki, wieczorem podczas gotowania jajek, możesz przygotować sobie już ciasto i schować je do lodówki, żeby rano dodać tylko olej i wlać je na patelnię. Lubisz batoniki musli, możesz zrobić je sama (i również zjeść je na śniadanie), a większą ilość mieszanki schować do słoika i korzystać z niej zamiast sklepowych płatków śniadaniowych.  I tak dalej, i tak dalej.


Twoja wyobraźnia pomoże Ci stworzyć urozmaicony jadłospis z posiłkami, które przygotujesz wcześniej. Wystarczy dobry plan i jadłospis na widoku (np. ten z Cudownego Planera Tygodniowego), żeby za każdym razem być krok do przodu z przygotowywaniem śniadania.

A jakie jest Twoje ulubione śniadanie? W jaki sposób możesz sprawić, żeby ten posiłek „przygotował się sam”?