Zaznacz stronę

Przeczytaj do końca, jeżeli zapisałaś się na newsletter i chcesz wiedzieć, jak wykorzystać otrzymane planery. Przeczytaj również, jeżeli nadal się nie zapisałaś, bo prawdopodobnie stwierdzisz, że jednak mogą Ci się one przydać w tworzeniu cudownego życia. 

Poniżej przedstawię Ci w jaki sposób możesz korzystać z planerów otrzymanych w newsletterze. Co uważniejsze osoby wyłapią z tekstu wiele wskazówek, jak dobrze zarządzać sobą w czasie. Każdy planer ma swojego kota, którego przedstawiałam na facebooku cudavainki

Kot Planuś i Cudowny Planer Tygodniowy

Pierwsza kolumna do zrobienia jak sama nazwy tabeli wzkazuje, służy do wpisywania zadań, które masz do zrobienia w danym tygodniu. Żeby pracować jeszcze efektywniej z tą częścią planera wpisuj dzień, w którym chcesz skończyć dane zadanie.

Następne kolumna, w której są ikony, mają zachęcić Cię do samorozwoju i doświadczania różnych cudownych przeżyć, a także do naładowania siebie miłością.

Przy ikonie książki możesz wpisać tytuł książki lub artykuł, który chcesz przeczytać, albo czego w tym tygodniu będziesz się uczyła. Kolejna to nowa muzyka, którą chcesz posłuchać, albo koncert na który planujesz się wybrać. Filmowa ikonka ma zachęcić Cię do zobaczenia nowego filmu, serialu, albo przedstawienia. Walizka niech zabierze Cię w jakieś nowe miejsce lub w sentymentalną podróż w miejsce doskonale znane, ale od jakiegoś czasu zapomniane. Serce w tym planerze jest najważniejsze. Wpisz przy nim coś co zrobisz w tym tygodniu tylko dla siebie. Coś co naładuje Cię dobrym samopoczuciem i miłością.

Pod tymi dwoma tabelkami możesz zapisać istotne dla Ciebie daty, wydarzenia, lub pilny projekt, który musisz zakończyć w tym tygodniu.

Dalej mamy już jadłospis na cały tydzień. Pięć posiłków siedem dni w tygodniu. Sprawdzone osobiście, że jeżeli mam przygotowane menu na cały tydzień, to łatwiej mi się do niego stosować, bo idę na łatwiznę i po prostu przygotowuję poszczególne dania. Poza tym łatwiej przygotować listę zakupów mając już jadłospis.

Przechodzimy do ostatniego punktu. Lista zakupów. Uzupełniaj ją od razu, gdy coś się skończy. Wtedy podczas przygotowywania tygodniowej listy zakupów, tyko zerkniesz do tej tabeli, bez konieczności wysilania pamięci, że coś w ostatnim czasie się skończyło, ale nie potrafisz sobie przypomnieć co.

Z planera możesz korzystać sama, lub powiesić go w widocznym miejscu dla całej rodziny i zaplanować wspólnie Wasz tydzień. Wtedy każdy punkt odnosisz nie tylko do siebie, a do całej rodziny.

Kocica Zwyczajka i Budowanie Nawyku

Pozbywaj się nawyków, które Ci przeszkadzają w życiu i wprowadzaj te, które sprawią, że Twoje życie stanie się cudowne.

30 dni jest wystarczającą ilością czasu, żeby wypracować w sobie nawyk. Nie ustawiaj sobie poprzeczki za wysoko i nie zaczynaj od zmiany 10 nawyków równocześnie. Wystarczy, że skoncentrujesz się na maksymalnie trzech różnych. Większa ilość może Cię rozproszyć i sprawi, że nie skupisz się wystarczająco, by coś w sobie zmienić na lepsze.

O ile wypracowany nawyk sam w sobie powinien być nagrodą, to mimo to, masz miejsce do wpisania nagrody. Nagroda jednak nie ma być za zbudowanie nowego nawyku, a za same starania, że przez cały miesiąc ciężko nad nim pracowałaś.  Chyba, że w ogóle się nie będziesz starać. Decyzja o nagrodzeniu siebie za tę pracę należy oczywiście do Ciebie. Zwyczajka ma przypominać Ci, że jest coś ważnego nad czym pracujesz.

Serca w tym planerze, również nie są przypadkowe. Chcę, żebyś zmieniała nawyki, które zmieniają Cię na lepsze i dodają cudowności Twojemu życiu. Efektem ubocznym będzie również pozytywna zmiana życia Twoich najbliższych. Im lepiej będziesz czuła się ze sobą, tym lepiej będą się czuć z Tobą inni.

Kotwersacja i Cudowna Informacja Zwrotna

Najważniejszy planer, który dostajesz, bo samo jego codzienne wypełnianie, może zmienić wiele w Twoim życiu na lepsze.

W pierwszej tabeli zapisujesz, za co jesteś wdzięczna danego dnia. Co dobrego Cię spotkało. Codzienne pielęgnowanie wdzięczności sprawi, że zaczniesz się cieszyć z małych spraw, dostrzegać bogactwo tego co posiadasz. Może nawet dzięki temu na nowo odkryjesz wewnętrzny spokój albo dziecięcą radość.

Druga tabela ma zawierać informacje o tym, co zrobiłaś dobrze, co Ci się udało. Zrobienie czego dało Ci satysfakcję. Docenianie siebie pokaże Twoje mocne strony, będzie budować Twoje poczucie własnej wartości, które dużo trudniej będzie podkopać, bo będziesz miała namacalną, bardzo długo listę, tego w czym jesteś już teraz dobra.

W trzeciej tabeli zapisz, co następnym razem zrobisz lepiej. Nie ma co zbyt długo się roztrząsać nad tym zrobiło się nie do końca dobrze, źle, albo tragicznie. Nie ma też co lamentować, że popełniłaś błąd, albo zareagowałaś lub powiedziałaś coś czego teraz żałujesz. Zastanów się i zapisz jak następnym razem w takiej sytuacji możesz się zachować. Niech Twoje wnioski nie będą tylko ogólnymi teoriami, tylko konkretnymi sposobami, które wykorzystasz następnym razem w podobnej sytuacji.  Dzięki takiemu podejściu zyskujesz od razu nowe rozwiązania na przyszłość. Mogę to być rzeczy, których jeszcze musisz się nauczyć albo dowiedzieć. Potem wpisz te rzeczy do listy rzeczy do zrobienia lub budowania nawyku.


Czujesz się lepiej, gdy robisz rzeczy z których jesteś dumna. Możesz się czuć dumna ze zbudowania jakieś fajnego nawyku, ze zrealizowania zadań zaplanowanych na dany tydzień, z trzymania się zdrowej diety, albo z bieżącego rozwiązywania problemów, codziennego doceniania siebie i budowania wdzięczności za to co masz. Temu mają właśnie służyć te planery, dlatego jeżeli jeszcze się nie zapisałaś, to zapisz się koniecznie na cudowny newsletter.